Έχετε Ερωτήσεις;
27410 73100
6972019540
info@marinis-edu.gr
diedronfr@gmail.com
Φροντιστήριο Δίεδρον ΚόρινθοςΦροντιστήριο Δίεδρον Κόρινθος
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΑ
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2019
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020
  • ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ
    • ΜΑΘΗΜΑΤΑ
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2019
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020
  • ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άρθρο

  • Home
  • Blog
  • Άρθρο
  • ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ

  • Posted by ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΡΙΝΗΣ
  • Categories Άρθρο
  • Date May 14, 2020

Η δυσαριθμησία συγκαταλέγεται στις κύριες μαθησιακές δυσκολίες. Συχνά συνυπάρχει με άλλες μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία και όπως φαίνεται και από την λέξη, αφορά δυσκολίες με τους αριθμούς και τα μαθηματικά.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της δυσαριθμησίας:

– Δυσκολία στην εκμάθηση των αριθμών (λεκτικά). Λάθος σειρά, παράλειψη αριθμών.

– Δυσκολία στην εκμάθηση των αριθμών (γραπτά). Παράλειψη, αντιστροφή, αντικατάσταση αριθμών.
– Δυσκολία στην αρίθμηση αντικειμένων
-Δυσκολία στην αντίστροφη αρίθμηση
– Δυσκολία στη σύγκριση αριθμών και ποσοτήτων
– Σύγχυση αριθμών π.χ. 3 και 8, 6 και 9, 4 και 7
– Δυσκολία στη σειροθέτηση των αριθμών. (ποιός αριθμός είναι μετά το 12; Ποιος αριθμός είναι πριν το 18;)
– Δυσκολία στην αντιστοίχιση αριθμού και ποσότητας.
– Δυσκολία στην εκμάθηση πρόσθεσης και αφαίρεσης.
– Δυσκολία στην κατανόηση και επίλυση μαθηματικού προβλήματος.
– Δυσκολία στην εκμάθηση των σχημάτων.
– Δυσκολία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών (μεγέθη, ποσότητες, σύγκριση, παρελθόν-μέλλον)

– Δυσκολία στην εκμάθηση της ώρας.
– Έλλειψη προσανατολισμού.
– Δεν έχει καλή αίσθηση του χρόνου.
– Μεγάλη δυσκολία στην κατανόηση και την ορθή χρήση των χρημάτων.
– Χρειάζεται πολύ χρόνο για να απαντήσει ακόμα και σε μια απλή πράξη.
– Δυσκολία προσανατολισμού στο χώρο. Μπερδεύει το δεξιά με το αριστερά.
– Αδυναμία να μάθει την προπαίδεια.
– Αδυναμία να κάνει αυτόματα πράξεις – δεν γίνεται δηλαδή η αυτοματοποίηση των πράξεων π.χ. 2+2, 3+2, 5+1 δεν απαντά αμέσως, χρειάζεται σκέψη και συχνά κάνει και λάθη!
– Δεν δίνει σημασία στα μαθηματικά σύμβολα. Μπερδεύει τις πράξεις, π.χ. κάνει πρόσθεση αντί για αφαίρεση.

 

Αντιμετώπιση
-Δεν βοηθούν οι φωνές και οι τιμωρίες, αντίθετα αγχώνουν ακόμα περισσότερο το παιδί και το μπλοκάρουν εντελώς! Άρα υπομονή και ενθάρρυνση είναι απαραίτητα όταν βοηθάτε το παιδί σας στα μαθηματικά.
-Δεν βοηθούν επίσης οι πολύωρες προσπάθειες μάθησης, αντίθετα κουράζουν και συχνά οδηγούν σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και απέχθεια για τα μαθηματικά. Φροντίστε το παιδί να είναι ξεκούραστο όταν ασχολείται με τα μαθηματικά.
– Ξεκινήστε από τα πιο απλά, και αυτό είναι η πρόσθεση των όμοιων αριθμών. 1+1, 2+2, 3+3 κλπ
– Διδάξτε την αντιμεταθετική ιδιότητα της πρόσθεσης, δηλαδή αφού 3+2=5 τότε και 2+3= 5.
– Χρησιμοποιήστε αντικείμενα για τις πράξεις.
– Μάθετε στο παιδί να χρησιμοποιεί σωστά τα δάχτυλα του στην α’ δημοτικού για να κάνει τις πράξεις- μην θεωρείτε δεδομένο ότι το ξέρει!
– Αφήστε χρόνο στο παιδί να σκεφτεί και να απαντήσει
– Δεχτείτε τη σωστή απάντηση ακόμα και αν τη βρήκε με διαφορετικό τρόπο από ότι εσείς!
– Επιβραβεύστε τα σωστά αλλά και την προσπάθεια
– Επιβραβεύστε ακόμα και την μικρή πρόοδο
– Χρησιμοποιήστε χρώματα, αντικείμενα, πρακτικά παραδείγματα
– Μαθαίνοντας στο παιδί τους αριθμούς και απλές πράξεις
– Άσκηση με μπαλόνια
– Το παγωτό της πρόσθεσης
– Προπαίδεια- Μαθαίνω, θυμάμαι, Παίζω- Εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
– Προβλήματα μαθηματικών – τρόποι απλοποίησης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

– Ασκήσεις/ παιχνίδια: Μαθαίνω να μετρώ

 

Παρέμβαση ειδικής αγωγής

Η παρέμβαση πρέπει να ξεκινήσει αμέσως μόλις φανούν οι πρώτες δυσκολίες. Το πρόγραμμα της παρέμβασης εξαρτάται από τις συγκεκριμένες δυσκολίες του παιδιού. Στόχος του προγράμματος είναι καταρχήν να αγαπήσει ο μαθητής τα μαθηματικά, να τα δει πιο θετικά, να μάθει τρόπους σκέψης και επίλυσης και να διδαχθεί με διαφορετικούς τρόπους τα μαθηματικά.

Διαβάστε περισσότερα: Τα χαρακτηριστικά και η αντιμετώπιση της Δυσαριθμησίας – iPaidia.gr

  • Share:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΡΙΝΗΣ

Previous post

Πανελλαδικές εξετάσεις: Εισακτέοι στην τριτοβάθμια 2020 2021
May 14, 2020

Next post

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
May 17, 2020

You may also like

  • 7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837
    Καταργούνται 35 Τμήματα ΑΕΙ και ενδυναμώνεται το Πανεπιστήμιο Θράκης
    9 November, 2023
  • geometry-g42aea28ee_640
    Τέλος τα tablets – Στροφή στον πατροπαράδοτο τρόπο εκμάθησης κάνει η Σουηδία
    2 October, 2023
  • 7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837
    Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Παιδεία: Οι αλλαγές που έρχονται Διαβάστε περισσότερα: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Παιδεία: Οι αλλαγές που έρχονται
    29 May, 2020

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
04Dec2023
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
04Dec2023
Καταργούνται 35 Τμήματα ΑΕΙ και ενδυναμώνεται το Πανεπιστήμιο Θράκης
09Nov2023
logo

27410 73100

697 2019 540

info@marinis-edu.gr

diedronfr@gmail.com

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΕΙΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΧΡΗΣΙΜΑ LINK

  • Ε-LEARNING
  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018

Powered by OneUp

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου